Data dodania, 12 kwiecień 2016

Poznaj 6 podstawowych zasad właściwego nauczania

Praktyczne wskazówki dla rodziców, nauczycieli, trenerów, coachów i instruktorów.

Na całym świecie światli rodzice, nauczyciele, trenerzy, coachowie i instruktorzy w obecnych czasach starają się na nowo wprowadzić radość do procesu nauki. Robią to w prosty sposób – łącząc wszystko, czego uczy nas obserwacja wczesnego dzieciństwa, badania mózgu, przemysł rozrywkowy, reklama, telewizja, muzyka, taniec, film, sport, sztuka oraz elektroniczne multimedia.

Aby edukacja była najbardziej skuteczna powinna spełniać 6 podstawowych zasad:

  1. WŁAŚCIWA ATMOSFERA
    • Odpowiednie urządzenie sali
    • Dobry nastrój nauczyciela i ucznia
    • Afirmowanie, skupianie, ukierunkowanie uwagi
    • Ustalenie oczekiwanych rezultatów i celu: ‚Co z tego mi się przyda?”
    • Wizualizacja celów
    • Traktowanie błędów jako informacji zwrotnej
    • Przygotowanie plansz peryferyjnych
  2. WŁAŚCIWY SPOSÓB PREZENTACJI
    • Stworzenie ogólnego obrazu danej dziedziny, również dzięki rozmaitym wycieczkom
    • Dostosowanie wykładu do różnych stylów uczenia się i wszystkich rodzajów inteligencji
    • Rysowanie, tworzenie Map Skojarzeń, wizualizacja
    • Aktywne i bierne koncerty muzyczne
  3. PRZEMYŚL TO
    • Twórcze myślenie
    • Myślenie krytyczne – rozumowanie, analizowanie, refleksja
    • Twórcze rozwiązywanie problemów
    • Zaawansowane techniki zapamiętywania pomagające przechować informacje w pamięci długotrwałej
    • Myślenie o myśleniu
  4. AKTYWIZACJA DOSTĘPU DO PRZECHOWYWANYCH W PAMIĘCI INFORMACJI
    • Używaj ich i ćwicz
    • Stosuj gdy i skecze, prowadź dyskusje i zabawy z uwzględnieniem wszystkich stylów uczenia się i rodzajów inteligencji
  5. STOSUJ NOWO ZDOBYTĄ WIEDZĘ
    • Stosuj ja po za szkołą i szkoleniami
    • Wykonuj to, czego się nauczyłeś
    • Zamień uczniów w nauczycieli
    • Połącz nowe wiadomości z tym, co już wiesz
  6. POWTARZAJ, OCENIAJ, ŚWIĘTUJ
    • Zdaję sobie sprawę z tego, co wiem
    • Ocena własna, rówieśników, instruktora
    • Ciągłe powtarzanie*

fragment z książki „Rewolucja w uczeniu się” Gordon Dryden, Jeannette Vos

 


Skontaktuj się z nami. Porozmawiamy o możliwościach współpracy

biuro@akademiaosiagniec.pl lub +48 604 78 70 69